82’den beri 2 milyondan fazla çocuğa dokunan Destination Imagination (DI); her yıl 150.000’den fazla öğrencinin, 30 ülkenin aktif katılımıyla 38.000 den fazla gönüllünün yılda 750.000 saat çalışması ile süregelen, anaokulundan üniversiteye her yaştan öğrencinin katılabildiği uluslararası bir “yaratıcı problem çözme” organizasyonudur. DI Türkiye etkinlikleri, DI Turk-Hayal Gücüne Yolculuk Derneği tarafından düzenlenmektedir.

“Destination Imagination Türkiye” önderliğinde DI Kulübü; çocukların ve gençlerin okulda, kariyerlerinde ve tüm yaşamlarında başarılı olabilmek için onlara ihtiyaçları olan becerileri öğretmeyi amaç edinen, kar amacı gütmeyen bir eğitim programıdır. STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) eğitiminin sanat ve sosyal girişimcilikle harmanlandığı proje tabanlı öğrenme programı ile DI Kulübü, öğrencilerin hayallerini gerçekleştirdiği öğrenme ortamları yaratmayı hedeflemektedir. Destination Imagination Kulübü sayesinde öğrenciler; yaratıcı & eleştirel düşünme, takım çalışması, problem çözme, risk alma, proje yönetimi, sabır, özgüven gibi 21. yüzyıl becerileri kazanmaktadır.

DI KULÜBÜ ÇALIŞMA SİSTEMİ

DI Kulübünde takımlar iki temel görev üzerinde çalışırlar:

1)Takım Görevleri (Team Challenges)
Takım görevleri için en fazla yedi kişiden oluşan takımlar yaklaşık 5 ay boyunca seçtikleri göreve çözüm bulmak üzere çalışırlar. Bu görevler 7 başlıkta toplanmıştır. Bunlar;

1.1)Teknik Görev; öğrencilerin verilen görevleri mühendislik, stratejik planlama gibi becerileri kullanarak çözmesini hedefler.
1.2)Bilimsel Görev, bilimsel merak ve araştırmayı teatral yaratıcılıkla harmanlar.
1.3)Mühendislik Görevi, belirli malzemelerden yapılan yük taşıma amaçlı yapılar tasarlamayı ve test etmeyi gerektirir.
1.4)Sanatsal Görev, takımlar beraber çalışarak teatral araştırma ve sanatsal becerilerini geliştirir.
1.5)Doğaçlama Görevi, tamamen spontanlık ve hikayeler yaratmaktan ibarettir. Takımlar bu görevde kendilerine o anda verilen konulara ilişkin skeçler hazırlar.
1.6)Sosyal Sorumluluk Görevi, öğrencilerin toplumun ihtiyaçları için sosyal sorumluluk projeleri üretmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.
1.7)Erken Öğrenme Görevini çözebilmek için anaokulundan ilkokul 2. sınıfa öğrenciler birlikte çalışarak karakterler, dekorlar ve senaryolar içeren performanslar yaratırlar.

2)Anlık Görevler (Instant Challenges)
Anlık Görev, takımların anlık, yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini gerektirir.

BİLİMSEL ÇALŞMADA DI: DR. MARK A. RUNCO ARAŞTIRMASI

2014 yılında Georgia Üniversitesi Eğitim Psikolojisi Profesörü Dr. Mark A. Runco, Destination Imagination programına dahil olan ve olmayan öğrencilerdeki yaratıcı yaklaşımlar ve sorumluluk bilincini ölçen bir araştırma yaptı. İstatistiksel olarak kanıtlanmış sonuçlara göre Destination Imagination Programına dahil olan öğrencierin diğerlerine göre verilen bir görevi yerine getirirken daha sorumlu, daha azimli, daha özgüvenli, daha yaratıcı olduğunu gözlemledi. Bu öğrenciler daha detaycıydı ve çok daha fazla fikir üretebiliyordu. DI öğrencilerinin %86’sı programa katıldıkları ilk 2 yılda takım çalışması becerilerinin geliştiğini, %92’si ise bir problemi çözme noktasında çok farklı açılardan bakarak çözüm üretebildiğini farketti.

DI KULÜBÜ ETKİNLİKLERİ

  • Takım Sorumluları (DI Kulüp öğretmenleri) her yıl düzenlenen Takım Sorumlusu Eğitimleri’ne katılırlar.
  • Takımlar, DI Türkiye tarafından organize edilmesi durumunda, Anlık Görev Şenlikleri’ne katılırlar.
  • DI Kulübü takımları her yıl, Kuşadası’nda gerçekleşen Türkiye Etkinlikleri’ne katılırlar.
  • Takımlar gönüllü olmaları durumunda, yurtdışında düzenlenen özel DI Turnuva’larına katılırlar.
  • Amerika’da düzenlenen Global Finals’a katılırlar.*

*DI Türkiye Etkinlikleri’nde belirlenen sıralamaya giren takımlar Global Finals’a davet edilmektedir.

Kaynakça: http://diturk.org/
https://www.destinationimagination.org/

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.