ULUSLARARASI PROGRAM VE KULÜPLER

TED Kocaeli Koleji Okul Öncesi Programında, öğrencileri uluslararası platformlara taşıyacak ve gelişmiş batılı ülkeler seviyesinde yetişmelerini sağlayacak uluslararası programlar da uygulanmaktadır.

Global Cardboard Challenge (Küresel Mukavva /Karton Tasarımları) Projesi,

2012 yılında 9 yaşındaki Caine Monroy’un, babasının dükkânında, kendi ürettiği karton oyunları tasarlamasıyla başlayan bir projedir. ‘Global Cardboard Challenge Play Day’ her yıl ekim ayında tüm dünya çocuklarıyla aynı günde TED Kocaeli Koleji anasınıfı öğrencilerinin de katılımıyla kutlanır.

Öğrenciler etkinlik süresince hayal güçlerini zorlarken hem çevresel farkındalıklarını arttırırlar, hem de eleştirel düşünme becerilerini geliştirirler. Öğrencilerin tasarladıkları ürünlerin ana materyalleri karton olup, diğer tüm materyaller atık malzemelerden sağlanır.

Rising Stars (Yükselen Yıldızlar)

TED Kocaeli Koleji Ortaokulu ve Lisesinde 4 yıldır uygulanan Destination Imagination (DI) kulüp çalışmaları 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren ana sınıflarında da başlayacaktır. Küçük yaş gruplarının Rising Stars adıyla dâhil olduğu programın takım görevinde, birlikte çalışarak yaratma süreci yeni dostluklar kurmalarına ortam hazırlar. Bu program sayesinde öğrenciler, yaratıcı ve eleştirel düşünme, takım çalışması yapma, problem çözme, risk alma, proje yönetimi, sabır ve özgüven gibi 21. yüzyıl becerileri kazanmaktadırlar.

Destination Imagination dünya çapında anaokulundan üniversiteye tüm seviyelerde öğrencilerin katılımına açıktır. Öğrenciler maksimum 7 kişiden oluşan takımlarını kurar, kendilerine bir görev seçer ve bir çözüm bulmak için beraber çalışırlar. Her takımın (tercihen bir öğretmen) onlara rehberlik eden fakat çözüm oluşturmada müdahalede bulunmayan bir takım sorumlusu vardır.

Eğlenceli Bilim

1994′ten bu yana dünyanın değişik yerlerindeki çocuklar High Touch High Tech programlarıyla bilimin sıradışı dünyasını eğlenerek ve yaşayarak öğreniyorlar. Her yıl 2 milyondan fazla çocuğun yaşadığı bu deneyim artık Eğlenceli Bilim adıyla Türkiye’de. TED Kocaeli Koleji Okul Öncesi sınıflarında da 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan bu programın amacı; 4-5 yaş grubu çocukların doğa ve bilimi yaşayarak tanımalarını sağlamak; kişisel gelişimlerine ve bilgi birikimlerine katkıda bulunmak; sorumlu, sorgulayan, paylaşımcı ve özgür düşünme yeteneğine sahip birer birey haline gelmelerine destek olmaktır.

Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy For Children – P4c)

Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children – P4C) Yenilikçi eğitim modelleri arasında dünyada ilk sıralarda yer alan bir eğitim yöntemidir.1960’lı yıllarda, Amerikalı felsefe profesörü Matthew Lipman derslerinde öğrencilerinin akıl yürütme becerilerinin yetersiz olduğunu gördükten sonra, doğru düşünmeyi öğrenmek için üniversite sıralarının geç olduğunun farkına varır. Bu farkındalıktan hareketle Lipman, Çocuklar İçin Felsefe (P4C) pedagojisini başlatır.

P4C yönteminde Öğretmen “Kolaylaştırıcı” olarak adlandırılır. Kolaylaştırıcı tarafından yönlendirici sorular sorularak desteklenen bir “soruşturma grubu” oluşturulur. Kolaylaştırıcı, soruşturmayı kontrol altında tutmaz. Çocuklar soruşturma sırasında, sorular sormaya, sorular üzerinde düşüncelerini ifade etmeye ve birbirlerini dinlemeye yönlendirilirler. Temel hedef, felsefi donanıma sahip bir eğitimcinin liderliğinde gerçeklesen tartışmalarla, soruşturan bir topluluk oluşturarak, çocuklara sorgulamayı, dinlemeyi, görüş geliştirmeyi, düşünmeyi ve akıl yürütmeyi öğretmektir.

Dünyada çok yaygın olan bu hareket, ülkemizde de yenilikçi eğitim sistemlerine açık anaokulları tarafından hızla uygulanmaya başlamıştır. Çok güçlü bir soru sorma zekâsı potansiyeline sahip 4-5 yaş grubu çocukların, potansiyellerini ortaya çıkarmaları açısından P4C uygulamaları son derece önemlidir.

ATATÜRK KÖŞESİ




BAĞLANTILAR



HIZLI ERİŞİM

BİZİ TAKİP EDİN



No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.