TED KOCAELİ KOLEJİNDE ÖĞRENCİLER KİTAP SUNUMLARINI GERÇEKLEŞTİRDİLER

6. sınıf öğrencilerimiz Türkçe dersinde gerçekleştirdikleri sürece dayalı etkileşimli kitap okuma etkinliklerinin bireysel sözlü sunumlarını gerçekleştirdiler. Okumanın bir süreç olarak kabul edildiği okulumuzda öğrencilerimiz okuma, anlama, eleştirme ve sunma aşamalarını takip ederek kitap okuma aşamalarını tamamlamaktalar.

Üst düzey bir düşünme süreci olan okuma eylemi; metni anlama, yorumlama, eleştirme ve yaratıcı değerlendirme aşamaları sonrası anlama düzeyleri belirlenebilen karmaşık bir beceridir. Yaratıcı değerlendirme basamağında öğrencilerimiz değerlendirme ölçekleri doğrultusunda ve önceden belirlenmiş sözlü sunum aşamalarını takip ederek hazırladıkları sunumlarını arkadaşlarıyla paylaşmanın heyecanını yaşadı. Okudukları kitabı daha iyi anlamalarını ve kitabın iletisini daha sağlıklı içselleştirmelerini sağlayan sunum çalışmaları ile öğrencilerimiz kitap sunumlarıyla kendilerini ifade edebilme, sözlü anlatım becerilerini etkin olarak kullanma ve topluluk önünde konuşma yaparak özgüven kazanma yetkinliklerini geliştirmekteler.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.