
ULUSLARARASI GELECEK PROBLEMLERİ ÇÖZME PROGRAMI (FPSPI)
Paul Torrence 1974 yılında çocuklarda yaratıcılık ve toplumsal farkındalık becerilerini güçlendirmek için Uluslararası Gelecek Problemleri Çözme Programı’nı (FPSPI) kurmuştur.
BU PROGRAM ÖĞRENCİYE NEYİ DÜŞÜNECEĞİNİ DEĞİL, NASIL DÜŞÜNECEĞİNİ ÖĞRETİR.
Avustralya, HongKong, Hindistan, Japonya, Kore, Malezya, Portekiz, Singapur, Türkiye, İngiltere, Yeni Zelanda ve Amerika’dan öğrencilerin katıldığı bir organizasyondur.
Program Süreci
Katılımcılar, belirledikleri toplumsal problemlere en iyi çözüm önerilerini getirip uygulamaya geçerler ve projelerini turnuvalarda sergilerler. Turnuvalarda başarılı olan takımlar Amerika’da yapılan dünya finallerine katılmaya hak kazanırlar.
Ayrıntılı bilgiyi http://www.fpspi.org web sitesinden alabilirsiniz.
Yaratıcılık konusunda dünyanın önde gelen Profesörlerinden Dr. E Paul Torrance tarafından kurulan Uluslararası Gelecek Problemleri Çözme Programı, yaratıcı ve analitik düşünce ve araştırma becerileri üzerine odaklanarak öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesini destekleyen bir programıdır. Öğrencilerin gelecek ile ilgili vizyon oluşturmalarını ve onları geleceğin liderleri olmaları konusunda desteklemeyi amaçlamaktadır. FPSI öğrencilerin problem çözme becerilerinin gelişmesini hedeflerken aynı zamanda onlara yarışmalara katılarak, rekabet edebilecekleri fırsatlar da sunmaktadır.
TED Kocaeli Koleji olarak, Future Problem Solving programını iki yıldır yürütmekteyiz. Amacımız öğrencilerimizin, 21. Yüzyıl becerilerinden olan eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanmalarını desteklemek, çocukların ve gençlerin pozitif bir gelecek tasarlama ve planlama becerilerini geliştirmektir.
Program dört temel kategoriye ayrılmaktadır:
1.Toplumsal Problem Çözme
Öğrencilerin araştırmak için kendi toplumlarındaki (okul, yerel, bölgesel, küresel) seçtikleri bir problem durumunu, gerçek araştırma etkinliğine dönüştürmesidir. Yaratıcı problem çözme sürecini kullanarak durumu analiz edip bir plan geliştirme ve problem için en iyi çözümü uygulamadır. Dünya genelindeki öğrenciler, çevre kirliliğinin temizlenmesinden sokak hayvanlarına yuva bulmaya kadar birçok konuda kendi aksiyon planlarını uygularlar.
Aksiyon temelli otantik öğrenme, öğrencilerin tüm disiplinler için eldeki bilgileri kullanma ve eğitimlerine aktif bir şekilde katılmayı desteklemektedir. Öğrenciler toplumlarında pozitif bir farklılık yaratmak için birlikte çalışarak engelleri öğrenir, tanır ve üstesinden gelir.
2.Küresel Konularda Problem Çözme
Bazı küresel konular üzerinde çalışmayla öğrencilerin küresel farkındalıkları artmakta ve belli branşlardaki içerik temelli başlıkları (İş dünyası, ekonomi, bilim ve teknoloji, toplum ve politika) keşfetmektedirler. Verilen bir konu üzerinde titiz bir çalışma sonrasında öğrenciler bir sayfalık gelecek sahnesi analiz eder. Bu sahne normal olarak gelecekteki 40 yıl içinde geniş bir konu başlığındaki özel bir konudan gelen bir durumu anlatır. Daha sonra öğrenciler özel proforma kitapçıkları kullanarak 6 basamaklı analizlerini yazarlar.
3.Senaryo Yazımı
Öğrenciler 1500 sözcüğe kadar oluşturacakları senaryoyu sunarlar. Bu “senaryolar” kısa hikâye formatında, araştırmaya dayalı, belirlenen konu başlıklarından birisini seçerek, en az gelecekteki 20 yıl içinde olacak şekilde yazılır. Süreç içinde öğrencilerin geleceğe bakışları daha netleşir, genişler ve zenginleşir.
4.Senaryo Performans
Bu bileşen geleneksel hikâye anlatım becerisini geliştirmek ve sürdürmek için programa eklenmiştir. Bu bileşen düşünme becerilerini sözlü olarak daha iyi ifade edebilen çocuklar için idealdir.
“THE GENIUS OF THE FUTURE WILL BE THE CREATIVE MİND ADAPTING ITSELF TO THE SHAPE OF THINGS TO COME.”
“GELECEĞİN DÂHİSİ, OLACAKLARA GÖRE KENDİNİ UYUMLANDIRAN “YARATICI ZİHİN” OLACAKTIR.”
DR E. PAUL TORRANCE – CREATİVİTY (1991)
No Comments
Sorry, the comment form is closed at this time.