VI. GELENEKSEL BİLİM ŞENLİĞİNDE AKRAN BİLİMİ ETKİNLİĞİ

TED Kocaeli Koleji VI. Geleneksel Bilim Şenliği etkinlikleri kapsamında 7-11 Haziran haftasında 5., 6. ve 7. sınıf öğrencileri Akran Bilimi etkinliği ile bilimsel araştırma basamaklarını uygulayarak kendi deney düzeneklerini hazırladılar.
Çağımızda ‘Bilişsel devrim’ olarak da adlandırılan değişimler sonucu, bilginin öğretmenden öğrenciye aktarılmasını öngören kuramın yerini yapılandırmacı öğrenme kuramı aldı. Öğrencilerin arkadaşları veya öğretmenleri ile etkileşimiyle sınıf içindeki tartışmaların faydasının olduğu ve bu yöntemin öğrencilerin derse olan ilgisini ve katılımını artırdığı ve akranların birbiri üzerindeki etkisi dikkate alındığında bu katılımcı yöntemin olumlu sonuçları görüldü.
Okulumuzda bilimsel sorgulamayı hedefleyen bir “fen eğitimi” programı uygulanmaktadır. Akran Bilimi, bilim okuryazarlığının nitelikli bir şekilde sağlanabilmesi için öğrencilerin bilimsel sorgulama becerileri ve süreçler hakkında doğru bilgi anlayışına sahip olmaları amacıyla yıl boyunca yapılan çalışmaların bir ürünüdür.
Pandemi koşullarına uygun tasarlanan öğrenme ortamlarında bilimsel süreç basamaklarına hakim, neden-sonuç ilişkisi kurabilen ve fen bilimine karşı olumlu tutum geliştiren bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmayı hedefleyen ortaokul fen bilimleri zümresine teşekkür ederiz.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.