TED KOCAELİ KOLEJİ ÖZEL ANADOLU LİSESİ ERASMUS+ PROJESİ KAPSAMINDA YUNANİSTAN’DA

TED Kocaeli Koleji Özel Anadolu Lisesi, Erasmus+ Projesi kapsamında 19-26 Mayıs 2019 tarihinde Yunanistan’ın Volos şehrine giderek ikinci öğrenci hareketliliğini tamamladı.

 

İspanya, İtalya, İsveç, Yunanistan ve Türkiye’nin dahil olduğu ve iki yıl boyunca yürütülecek olan ‘’The Influence of Emotions in History. A New Tool For  Citizenship.’’ temalı projenin ikinci öğrenci hareketliliği Yunanistan’da yapıldı.

 

İngilizce öğretmenlerimiz Sena Barıç Özcan ve Tuğba Otman, Sosyal Bilimler Bölüm Başkanımız Serhat Şentürk ile lise öğrencilerimiz Efe Gidergi, Ali Ulvi Kaplan, İdil Çirasun, Berfin Turgut, Tuana Sarımeşe ve Zehra Sude Akçakaya projenin ikinci aşamasında okulumuzu başarılı bir şekilde temsil etti.

 

Beş ülkenin proje ortağı olduğu ve birlikte yürüttüğü çalışmalar ile katılımcı öğrenciler farklı kültürleri tanıma, tarihi olayların insanlar üzerinde bıraktığı izleri anlama ve yorumlama deneyimi kazandılar. Aynı zamanda katılımcı öğrencilerimiz yabancı dilde konuşma, anlama ve anlatılanları yorumlama becerilerini geliştirdiler. Bu hareketlilik öğrencilerimizin  dünya vatandaşı olma yolundaki ilerlemelerine rehber oldu.

 

Birinci gün, “The power of propaganda as a motivating force in human emotion”, “Interactive game on stereotypes” ve her ülkenin kendi sunumunu gerçekleştirdiği “ Financial crisis

workshop as experienced in all partner countries” aktivitelerini tamamlayan öğrenciler, öğleden sonra Makrinitsa köyünü ziyaret etti. Öğrencilere ev sahipliği yapan aileler, öğretmenler ve tüm öğrenciler akşam yemeğinde buluşarak birbirini tanıma fırsatı buldu.

 

İkinci gün, okulda buluşan tüm öğrenciler “ Polarisation and extremism in the aftermath of financial crises” aktivitesine katıldı. Öğrenciler öğleden sonra Millies köyüne gidilerek, 1741’de yapılan Taxiarches Kilisesi’nin tarihi hakkında bilgi aldı.

 

Üçüncü gün, serbest zaman etkinlikleri kapsamında tekne turuna katılan öğrenciler birlikte vakit geçirdi ve Skepelos adasını ziyaretti.

 

Dördüncü gün okulda buluşan öğrenciler, her ülkenin kendi sunumunu gerçekleştirdiği “Disentangling emotional perceptions towards immigration in times of financial crises”

aktivitesini gerçekleştirdi. Öğleden sonra ise 60 milyon yıllık kaya oluşumları üzerine inşa edilen 14. yüzyıldan kalma manastırların bulunduğu Meteora’yı ziyaret ettiler.

 

Beşinci gün “ The emotional imprint of the financial crisis on language” konusu hakkında sunumunu tamamlayan her ülkeden öğrenciler sertifikalarını aldı ve beş gün süren çalışmaları değerlendirdiler.

 

Son gününü Atina’da geçiren öğrencilerimiz tur rehberi eşliğinde Acropolis ve Parthenon’u ziyaret etti.

 

Bir hafta boyunca Yunan ailelerin yanında konaklayan öğrencilerimiz, edindikleri tüm bilgi ve deneyimlerin yanında bölge halkının yaşayış şekli, sosyo-kültürel yapısı, yemek kültürü

gibi konularda da fikir sahibi oldular. Edindikleri kalıcı dostlukların mutluluğu içinde ailelerden ve arkadaşlarından ayrıldılar.

 

Öğrencilerimiz gelecek sene Ekim ayında İsveç’te yapılacak bir sonraki hareketliliği heyecanla bekliyorlar!

 

Tüm fotoğrafları kaydetmek için buraya tıklayabilirsiniz


 

 

 

 

 

No Comments

Leave a Reply